နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။

မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ား စုစည္းမႈ

အခ်ိဳ႕ေသာစာအုပ္မ်ားမွာအျခားေသာ ေနရာမ်ားမွ ကူးယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶသာသနာျပန္႕ပြါးေရးကိုသာေရွး႐ႈသျဖင့္ မူလစာအုပ္ပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈသည္ လူသားတိုင္းအတြက ္အရဟတၱဖိုလ္၏အေၾကာင္းအေထာက္ အပံ့ ျဖစ္ရပါလို၏။

May all be well and happy

May we all transform our lives into lives of true security.

May each and every one of us attain four noble truth and Nibbana.

ကံေကာင္းေစရန္

မိမိဘ၀ကံအေၾကာင္းမလွ၍ စိတ္ညစ္ေနရလွ်င္ ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ပါ. . . ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းျမ ျပည့္စံုေသာဘ၀မွာ ကံေကာငး္ေနသူျဖစ္လွ်င္မူ ဤ စာအုပ္ကို ဖတ္ရႈေနရန္ မလိုအပ္ပါ. . . .

ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် ၀ိုင္းပယ္ခံရသျဖင့္ ညွိဳးမွိမ္နိမ့္က် ေနသေလာ
ဥစၥာစညး္စိမ္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ေနသေလာ
အနာေရာဂါ နွိပ္စက္ ဖိစီးသေလာ
အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆိုး၍ေလာ
အသက္အႏၱရာယ္ နီးကပ္ေနသေလာ. .

မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ၊ ကံေကာင္းေစရန္ မဖန္တီးႏိုင္ေသာ္လည္း ကံေကာင္းေစေသာ နညး္လမ္းကို ယခုအခ်ိန္မွ စ၍ လမ္းစကို သင္ျမင္ရပါၿပီ. . .

ေအာက္ပါပံုျပင္ေလးကို သင္ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူး ပါလိမ့္မယ္. . .

အခါတစ္ပါး ခ်စ္ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သည္ ခရီးတစ္ခုကို အတူလာခဲ့ၾကေလသည္. . .တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕ည ျဖစ္၍ သူတို႕သည္ ေတာင္ခါးပန္း လမ္းခုလတ္သို႕ ေရာက္ေသာ အခါ တိုင္ပင္ၾကေလသည္. .

တစ္ေယာက္က မီးထြန္းပဲြေတာ္ျဖင့္ စည္ကားေနေသာ ေတာင္ေအာက္ ေျမျပန္႕သို႕ ဆင္းခ်င္သည္. . . ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံ ဆိုကသံ၊ ကညာပ်ိဳအလွေတြျဖင့္ ဘာမဆိုရႏိုင္သည့္ ေနရာျဖစ္သည္. . . ပထမလူက ေတာင္ေျခေပ်ာ္ပဲြမွာ ပါ၀င္ႏဲြခ်င္ေနသည္. . .

ေနာက္တစ္ေယာက္က ေတာင္ေပၚဘုရားဆီသို႕ တက္၍ ဖူးခ်င္သည္. . ဟုိမွာ ဘာ၀နာ ကမၼက်ပဠာန္းတရား သြားေရာက္ ရႈပြားခ်င္သည္. . ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္ေသာ ေတာင္ေပၚဘုရား ရင္ျပင္ေပၚမွာ တရားရႈမွတ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္သည္. . .

နွစ္ေယာက္သား ၀ိ၀ါဒ ကဲြျပားသည္. . . ထို႕ေနာက္ နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာအခါ ဤေနရာမွာ ျပန္လာဆံုၾကစို႕. . . . ထို႕ေနာက္မွ ခရီးအတူဆက္ၾကရင္ တိုင္ပင္ၿပီး လမ္းခဲြၾကေလသည္. . . အပ်ိဳကညာ ေပါရာသို႕ သြားခ်င္သူ က ေတာင္ေျခသို႕ ဆင္းသြား၏. . . . ဆိတ္ျငိမ္ရာမွာ တရားရွာမွီးခ်င္သူက ေတာင္ေပၚသို႕ တက္သြားေလ၏. . . .

ေတာင္ေပၚသို႕တက္ၿပီး ရင္ျပင္ေပၚတြင္ စၾကၤေလွ်ာက္ရင္း ၊တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ရင္း တရားရႈမွတ္သူသည္ သူ႕အလုပ္သူလုပ္သည္. . သို႕ျဖင့္ သန္းေခါင္ေက်ာ္လာရာ သူသည္ သစ္ပင္တစ္ပင္ရင္း၌ ထိုင္၍ ကမၼဠာန္းတရားမ်ား ပြားမ်ား စီးျဖန္းေနေလသည္. . .

ထိုစဥ္ သစ္ပင္ေပၚမွာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ တစ္ေခ်ာင္း သည္ ရုတ္တရက္ ေျဖာင္းခနဲက က်ိဳးက်၍ ထိုသူ၏ ေပါင္ေပၚတည့္တည့္သို႕ ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္သကဲ့သို႕ ျပင္းစြာ က်ေလ၏. . . . ထိုသူသည္ ေျခသလံုးတြင္တြင္ က်ိဳးလုမတတ္ နာက်င္ရေလသည္. . . တတ္ႏိုင္သမွ် တရားဘာ၀နာ ၾကိဳးစားရႈမွတ္၏. . . လင္းေသာအခါ တုတ္အကူ ေတာင္ေ၀ွးကို ေထာက္လွ်က္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ဆံုရမည့္ေနရာသို႕ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဆင္း၍လာခဲ့ေလသည္. . . .

အေပ်ာ္အပါး အေသာက္အစား စည္းစိမ္အရသာေတြ တစ္၀ၾကီးခံစားခဲ့ရေသာ အျခားသူသည္. . .နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ေသာ္ အိပ္ရာမွ ထ၍ သူငယ္ခ်င္းနွင့္ ခ်ိန္းဆိုရာဘက္သို႕ ထြက္ခဲ့ေလ၏. . . လမ္းတြင္ အထုပ္တစ္ထုပ္ေကာက္ရေလ၏ . . ဖြင့္ၾကည့္ရာ အသျပာတစ္ေထာင္ တိတိ ပိုင္ရွင္မရွိေတြ႕ရသျဖင့္ ၀မ္းသာအားရယူ၍ ခ်ိန္းဆိုရာေနရာသို႕ ေရာက္လာေလ၏. . .

ႏွစ္ေယာက္သားေတြ႕ဆံုၾကေသာအခါ မိမိတို႕ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့သမွ်ကို နွီးေႏွာေျပာဆိုၾကေလသည္. . . . ဘုရား ကုန္းေတာ္ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသို႕ တက္၍ ကမၼဠာန္း ဘာ၀နာ စီးျဖန္းခဲ့သည့္သူက ေျခက်ိဳးခဲ့သည္. . ကညာအလွ မဒီ တရုန္းရုန္းႏွင့္ သာယာသမွ် အရယ္ရယ္ အျပံဳးျပံဳးေနလိုက္သူက အသျပာ တစ္ေထာင္ ထုပ္ပင္ ရခဲ့ေခ်ေသး. . .

ေကာင္းရာလုပ္လုိ႕ ေကာင္းက်ိဳးမရ.
မေကာငး္ရာလုပ္လို႕ ဆိုးက်ိဳးမရ. .
ေကာငး္ရာလုပ္လည္း ဆိုးက်ိဳးရ၏
မေကာင္းရာလုပ္လည္း ေကာင္းက်ိဳးရ၏.

ႏွစ္ေယာက္သား ဤသို႕ခံယူနားလည္မိေၾကာင္း ေျပာဆို၍ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကရာ ေက်ာင္းသကၤန္း တစ္ခုသို႕ ေရာက္ရွိၾကေလသည္. . .ထိုေက်ာင္းမွ ပညာဥာဏ္ေရာင္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ ရဟန္းအား အက်ိဳးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဆရာေတာ္က ဤသို႕ မိန္႕ဆိုေလသည္. . . .

"ဒကာတို႕ အေတြ႕အၾကံဳကို နမူနာေကာက္ယူ မူတည္၍ ေလာကနိယာမအျဖစ္ ဆဲြယူၾကျခငး္ျဖင့္ ကံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒကာတို႕ အထင္မွားေနၿပီ

ပထမဒါယကာသည္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳသည္ မွန္၏. . .သူ႕မူလကံအရ သစ္ကိုင္း က်ိဳးက် ေျခေထာက္ ဒဏ္ရာရရုံမွ် မဟုတ္ေသး . . . သစ္ပင္ပိက် ခ်က္ခ်င္း ေသရမည့္ ေဘးႏွင့္ ၾကံဳရမည္ျဖစ္၏. . . သို႕ရာတြင္ လတ္တေလာ ကုသိုလ္ကံ တားဆီးသျဖင့္ ေျခေထာက္က်ိဳးရုံ မွ်သာျဖစ္ေအာင္. . ထိုကုသိုလ္ကံက သက္သာရာရေစခဲ့သည္. . . .

ဒုတိယဒါယကာသည္ သူ႕အတိတ္ကံအေၾကာင္းအရ အသျပာမွ်သာမဟုတ္ . . .ေရႊထုပ္ ၊ စိန္္ထုပ္၊ ပတၱျမားထုပ္မ်ား သံုးမကုန္ လႈမခန္းေအာင္ ခ်မ္းသာသည္အထိ ေကာက္ယူ ရရွိၾကြယ္၀ရမည့္ သူျဖစ္ေလ၏. . သို႕ရာတြင္ ထိုေန႕ညက မေကာငး္မႈ တို႕၌သာ ယစ္မူးသာယာေနလိုက္မိသျဖင့္ အသျပာ ကုေဋကုဠာ ထိုက္ေသာ ရတနာတို႕မရေတာ့ဘဲ ေငြတစ္ေထာင္ အထုပ္လိုက္ကေလးသာ ေကာက္ရေပသည္. . လတ္တေလာ ဒုစရိုက္ကံေၾကာင့္ ရမည့္ အက်ိဳးေပးတရား ေလ်ာ့နည္း ဆြံ႕ပါးသြားရသည္. . . အဲဒါက ကံတရားပဲ. . . " ဟု မိန္႕ေလသည္. . . . . . .

ေကာင္းမႈကုသို္လ္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ျဖစ္ေစ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း ဓာတ္လိုက္သလို ခံစားရေသာ ဂရုကံမ်ိဳး လည္းရွိသည္. . တျဖည္းျဖည္းမွ သရက္သီး ၊ပိႏၷဲသီးကဲ့သို႕ ရင့္မွည့္လာမွ ခ်ိဳျမိန္ရေသာ ကံမ်ိဳး အက်ိဳးေပးပံုလည္းရွိသည္. . .

လံုေလာက္ေသာ ရင့္က်က္မႈ အထိေရာက္ရွိေအာင္ ေကာင္းမႈဟူသမွ် တိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္. . . မေကာင္းမႈကိုလည္း ပါးသည္ထက္ပါး နညး္သည္ထက္နည္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရသည္ . . . . အဟုန္သေဘာ တစ္ခုနွင့္ တစ္ခု စုေပါင္းအားျပဳမိေသာအခါ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးကိုေပးေလသည္. . .

ကံဆိုသည္မွာ ေစတနာျဖစ္သည္. . ေစတနာ ထက္သန္သည္ႏွင့္အမွ် ကံအက်ိဳးေပး ထက္ျမက္ ထိေရာက္သည္. . (ကံ) ေစတနာမပါလွ်င္ ကံအက်ိဳးေပးမထက္ျမက္ေခ်. . .

ကံဆိုသည္မွာ ေကာင္းကင္ နဂါးေငြ႕တန္း Milky Way ၾကီးပမာ ျဖစ္သည္. . . ၾကယ္ကေလးေပါင္း ေထာင္ေသာင္း မ်ားစြာ ေသးငယ္မႈမႊားလွစြာေသာ မျမင္သာေလာက္သည့္ ေစတနာ၊ သေဘာထား၊ အေလ့အထ အျပဳအမူမ်ားမွသည္. . . ၾကီးမားေသာ အလင္းေရာင္ အျဖဴတန္းၾကီး စုေ၀းေပၚေပါက္လာကဲ့သို႕ အက်ိဳး ေပၚထြက္ရသည္. . . .

ေကာင္းေသာကံ (အျပဳအမူ) ကေလးမ်ားကို ေသးမႊားသည္ နည္းပါးသည္ မဆိုဘဲ စုေဆာင္းပါ. . . မ်ားသည္ ထက္မ်ား ၊ ပြားသည္ထက္ပြားေအာင္ စုေဆာင္းပါ. ေကာင္းက်ိဳး မုခ်ဧကန္ ရပါလိမ့္မည္. . . ဤသည္ကား နိယာမတရားတည္း. . . . .

ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ)

No comments:

Post a Comment