နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။

မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ား စုစည္းမႈ

အခ်ိဳ႕ေသာစာအုပ္မ်ားမွာအျခားေသာ ေနရာမ်ားမွ ကူးယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶသာသနာျပန္႕ပြါးေရးကိုသာေရွး႐ႈသျဖင့္ မူလစာအုပ္ပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

ဤကုသိုလ္ေကာင္းမႈသည္ လူသားတိုင္းအတြက ္အရဟတၱဖိုလ္၏အေၾကာင္းအေထာက္ အပံ့ ျဖစ္ရပါလို၏။

May all be well and happy

May we all transform our lives into lives of true security.

May each and every one of us attain four noble truth and Nibbana.

ကံ ေျမာက္ျခင္း မေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ကံျပတ္ျခင္း

ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးၾက သံုးသပ္ၾကၿပီးသည့္ေနာက္ ကံေျမာက္၏ မေျမာက္၏ဆိုသည္ကို သိဖို႕ရန္ လိုအပ္ လာျပန္သည္။ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ    လုပ္တိုင္း လုပ္တိုင္း ေအာက္ပါအခ်က္ ၃ ခ်က္ နဲ႕ တိုင္းတာ ၾကည့္သင့္သည္-

၁)စ့ေဆာ္မႈေစတနာပါမပါ။တနည္းဆိုလွ်င္ အထေျမာက္ေစလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိျခင္းမရွိျခင္း။စတနာထက္သန္ျခင္း၊ မထက္သန္ျခင္း။
၂)ကံကံ၏အက်ိဳးကိုယံုၾကည္တဲ့ၪာဏ္ယွဥ္မယွဥ္။    
၃) သီလသမာဓိပညာ ဘုန္းကံႀကီးတဲ့သူကို ရည္စူးမိျခင္း ရွိ မရွိ။     
        
  ဤ၃ခ်က္အားေကာင္းမႈမေကာင္းမႈအေပၚမူတည္၍ကံအက်ိဳးေပးအနည္းအမ်ားကြာပါသည္။တစ္ခုတည္းကိုေရႊးထုတ္ျပရလွ်င္ေစတနာသည္သာအခရာက်ေနပါသည္။သိလ်က္ျပဳျခင္းမသိ၍ျပဳျခင္းအပိုင္းတြင္ဒိဌိနဲ႕ယွဥ္လ်က္အေကာင္းအဆိုးမသိျခင္းႏွင့္ဒိဌိကင္းေသာ္လည္းမရည္ရြယ္ပဲမသိ၍လုပ္မိျခင္းတို႕ရွိသည္။ဒိဌိမကြာေသးသူမွာ အမွားကိုအမွန္ထင္ၿပီးလုပ္ေသာေၾကာင့္လုပ္မိသမွ်စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္ လုပ္မိေသာေၾကာင့္ အျပစ္္ပို ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဒိဌိကင္းေသာသူမ်ားမွာမလုပ္ခင္မွာပင္အမွားအမွန္ဆန္းစစ္ေလ့ရွိသျဖင့္အမွားမွန္းသိသိျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိဘယ္ေသာအခါမွ်မလုပ္ၾကပါ။တခါတရံအျပစ္သင့္ႏိုင္ေသာကိစၥေတြလုပ္မိတဲ့အခါအျပစ္မျဖစ္ဘူးလားေမးလွ်င္ျဖစ္ေစလိုတဲ့ေစတနာမပါလို႕ကံမေျမာက္ပါဟုယံုၾကည္ပါသည္။ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ပဲမရည္ရြယ္ပဲလုပ္မိသည့္အလုပ္မ်ားကိုဥပမာျပရလွ်င္လမ္းသြားရင္းပိုးေကာင္းေလးမ်ား၊ပုရြက္ဆိတ္ေလးမ်ားတက္နင္းသည့္ကိစၥမ်ိဳးကိုဆိုလိုပါသည္။တက္နင္းရင္ေသမည္ကိုသိသည္။ေသလည္းမတတ္ႏိုင္၊တက္နင္းမည္ဆိုလွ်င္ေသေစလိုေသာေစတနာပါပါသည္။ကံေျမာက္ပါသည္။မျမင္မိပဲတက္နင္းမိသည္ေသေစလိုေသာေစတနာမပါ၍ကံမေျမာက္ပါ။မ်က္စိေကာင္းလ်က္ၾကည့္လွ်င္ျမင္ႏိုင္ပါလ်က္“ငါေတာ့မၾကည့္ပဲေလ်ာက္ၿပီ။ေရွ႕ကျဖတ္မလာနဲ႕။တက္နင္းမိရင္မေတာ္တဆပဲ”ဟူ၍လွ်ာက္ေသာ္မရည္ရြယ္ေသာ္လည္းေသေစလိုတဲ့ေစတနာမကင္းပါ။တဖန္အကုသိုလ္ျဖစ္မည္ဆိုး၍တကူးတကေအာက္ၾကည့္ၿပီးတလွမ္းခ်င္းသြားေနလွ်င္လည္းခရီးကမတြင္ေခ်။ထိုသို႕အစြန္းမေရာက္ပဲအမႈမဲ့အမွတ္မဲ့လည္းမသြား။တြ႕မိရင္တက္မနင္းမိေအာင္ေရွာင္မည္ဆိုသူမ်ားတြင္ေသေစလိုေသာဆႏၵနဂိုကတည္းကမပါပါ။အကယ္၍နင္းမိလွ်င္လည္းသေစလိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္တက္နင္းေနျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ေစတနာမပါေသာေၾကာင့္ကံမေျမာက္ပါ။ထိုအတူကားေမာင္းေနရင္းေခြးကလမ္းေပၚျဖတ္လာျခင္းမ်ိဳးတြင္သေစလိုတဲ့ဆႏၵမရွိသျဖင့္ႀကိဳးစားဘရိတ္အုပ္ေသာ္လည္းမလြတ္ပဲတိုက္မိ၍ခြးေသခဲ့လွ်င္ပါနာတိပါတမေျမာက္ဘူးဟုနားလည္ပါသည္။ဤေနရာမွာေခြးေသေသာကိစၥကိုဥေပကၡာသေဘာထားရမည္။သတၱ၀ါမွန္သမွ်ကံသာလွ်င္ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာရွိသည္မဟုတ္ပါလား။ထိုသို႕မဟုတ္ပဲ“ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ေခြးအတင္းျဖတ္တယ္၊ ေသတာပဲေအးတယ္”ဆိုလွ်င္ျဖင့္ပုဗၺၸနဲ႕မုၪၥမွာမေျမာက္ပဲအပရေစတနာျဖစ္ေစလိုတဲ့စတနာမပါပါဘူး”ဟုေျပာလည္းကံကျဖင့္ၿပီးေျမာက္သြားပါၿပီ။ဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္တြင္က်ဳးလြန္းသည့္ကာယကံအမႈသည္ေဒါသစိတ္နဲ႕အတူ ေစတနာေစတသိတ္မပါပဲ မၿပီးပါ။ မိမိကိုယ္မိမိသာ လွည့္စားလို႕ရမည္။ကမၼနိယာမဟူေသာသဘာ၀တရားကခြင့္လြတ္မည္မဟုတ္။အရိပ္လိုလိုက္မည္မုခ်ျဖစ္ပါသည္။ေစတနာအနည္းအမ်ားလိုက္လို႕ကံအက်ိဳးေပးအနည္းအမ်ားသာကြာႏိုင္ပါသည္။
         
ကာမသုကိစၥမ်ိဳးတြင္ပိုးေကာင္းေလးေတြတက္နင္းသလိုအမွတ္တမဲ့မေတာ္တဆကာမဆက္ဆံမႈဟုေျပာမရေတာ့ပါ။ထိုကိစၥမ်ိဳးသည္အားထုတ္မႈမပါပဲျဖစ္သည့္ကိစၥမဟုတ္ပါ။မျပဳခင္ျပဳဆဲမွာပါေစတနာဦးေဆာင္ေသာကံအမႈမဟုတ္ပါလား။တဖက္ကကာမပိုင္ရွိျဖစ္ေနသည္ကိုကိုယ္သိသည္ျဖစ္ေစမသိသည္ျဖစ္ေစကံေျမာက္သြားပါၿပီ။ထို႕ေၾကာင့္ကာမသုမိစၧာစာရကံသည္ႏွစ္ဦးသေဘာတူတူမတူတူကံမျပဳခင္၌အကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္သည္မျဖစ္ႏိုင္သည္ကိုမိမိဘာသာဦးစြာသိေအာင္လုပ္သင့္ပါသည္။ကာမပိုင္ရွိတာသိသြားလွ်င္ျဖင့္အကုသိုလ္ ျဖစ္ေတာ့မည္။မသိလွ်င္လြတ္သည္ဟုယူဆထားသူမ်ားကို ကမၼသတၱိက အျပစ္မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပဳလိမ့္မည္မဟုတ္။
         
  ခိုးျခင္းအမႈလည္းတူတူပင္။ကံမျပဳခင္ျပဳဆဲျပဳၿပီးေစတနာဗ်ာပါရမ်ားေသာအမႈကိစၥျဖစ္ပါသည္။ေဘးလူကကိုယ္မသိေအာင္ကိုယ့္အိတ္ထဲလာထည့္လွ်င္ေတာ့ယူလိုတဲ့ေစတနာမပါ၍ခိုးျခင္းမမည္ေသာ္လည္းကိုယ္တိုင္သိသြားၿပီးဆက္လက္ခံထားရင္ခိုးျခင္းေျမာက္ပါၿပီ။လမ္းေပၚမွေကာက္ရေသာပစၥည္းျဖစ္လို႕ယူမိလွ်င္ပိုင္ရွင္စြန္႕ပစ္ထားေသာပစၥည္းမဟုတ္ပါကပိုင္ရွင္မေပးေသာပစၥည္းဖစ္ေနပါၿပီ။အခ်ိဳ႕က“ေရအဆံုးကုန္းတ၀က္”ဟုေျပာေလ့ရွိသည္။လိုခ်င္လို႕ပာျခင္းသာျဖစ္လိမ့္မည္။ဥပေဒရႈေထာင့္က ၾကည့္လွ်င္ပင္္ တိုင္းျပည္၏ ေရျပင္ေျမျပင္ေ၀ဟင္ရွိ ပိုင္ရွင္ မရွိေသာ အရာအားလံုး ႏိုင္ငံပိုင္ ျပည္သူပိုင္ ပစၥည္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ မိမိသေဘာျဖင့္ ယူမိလွ်င္ ခိုးမႈေျမာက္ပါသည္။
         
သဘာ၀တရား၏နိယာမျဖစ္စဥ္မ်ားသည္လူညီလွ်င္ဤကိုကႊ်ဲဖတ္ရေကာင္းေသာကိစၥမ်ားမဟုတ္ပါ။မည္သူ႕ကိုသာေစမည္သူ႕ကိုနာေစဆိုတာမ်ိဳးလည္းမရွိပါ။ဗုဒၶဘာသာ၀င္မို႕လို႕အျပစ္နည္းလိမ့္မည္ဟုလည္းကင္းလြတ္ခြင့္မရွိပါ။ပရမတ္နယ္တြင္အမ်ားလက္ခံထားေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါရယ္လို႕မရွိပါ။စိတ္ေစတသိတ္ရုပ္ဆိုတဲ့ပရမတ္တရားေတြအေၾကာင္းစံုလို႕ေပါင္းစံုျဖစ္လာၾကၿပီးမျမဲတဲ့သေဘာတရားကိုမလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕ပ်က္စီးသြားၾကတဲ့သေဘာသာရွိသည္မဟုတ္ပါလား။ဖစ္ခ်င္သလိုဗရမ္းပတာျဖစ္ေနျခင္းမ်ိဳးလည္းမဟုတ္။ျဖစ္စဥ္အားလံုးတို႕မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကိုတိတိက်က်မိမိမသိလွ်င္သာရွိမည္္။အက်ိဳးတရားတစ္ခုေပၚလာတိုင္း တိက်တဲ့ အေၾကာင္းတရားမ်ား ရွိႏွင့္ေနပါသည္။ အနတၱသေဘာနဲ႕ သံသရာတစ္ေလ်ာက္ စီးေမ်ာေနေသာ ခႏၶာ ၅ပါးအစုအေ၀းတို႕သာ ရွိပါသည္။ထိုခႏၶာ၅ပါးတို႕၏စကၠန္႕မလတ္အသစ္အေဟာင္းပာင္းလဲေနေသာျဖစ္စဥ္ကိုခ်ိတ္ဆက္ေပးေနသူမွာကမၼသတၱိျဖစ္ပါသည္။ထိုကမၼသတၱိမျပတ္ရွိေနသေရႊ႕ရုပ္နာမ္အသစ္တို႕မျပတ္ျဖစ္ေနရျပန္သည္။ေပၚလာသမွ်ရုပ္နာမ္ကိုအဟုတ္မွန္ခြစီးၿပီးကမၼသတၱိမ်ားျဖစ္ေအာင္လုပ္ႀကံဖန္တီးေနသူကေတာ့အ၀ိဇၹာဟူေသာမ်က္လွည့္ဆရာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္အ၀ိဇၹာသည္သူတစ္ဦးထဲထင္တိုင္းႀကဲလို႕ မရ။ အေမွာင္ရွိလွ်င္အလင္းရွိသလိုအ၀ိဇၹာ၏ျပိဳင္ဘက္ပညာဆိုတာရွိလာျပန္သည္။အ၀ိဇၹာသည္သံသရာအတြင္းမွမထြက္ႏိုင္ေအာင္ကံသတၱိကိုဆက္ေပးသလိုပညာသည္သံသရာအျပင္ေရာက္ေအာင္ကံသတၱိကို ျဖတ္ေပးသည္။
          ျဖတ္ပံုျဖတ္နည္းမွာအစပထမတြင္အ၀ိဇၹာေနရာတြင္ပညာအစားထိုးဖို႕ႀကိဳးစားရမည္။အ၀ိဇၹာဦးေဆာင္ခြင့္ရလွ်င္အမဲကံ၊အျဖဴကံ၊အျဖဴအမဲေရာေနေသာကံ၃မ်ိဳးလံုးဖစ္ေစသည္။ပညာကဦးေဆာင္လွ်င္အျဖဴကံမ်ားသာျဖစ္ခြင့္ရသည္။အျဖဴကံမ်ားမွပါက္ဖြားလာေသာအမ်ိဳးျမတ္ေသာရုပ္နာမ္မ်ားေပါက္ဖြားလာသည္။ထိုရုပ္နာမ္မ်ိဳးမွသာအားႀကီးေသာပညာျဖစ္ခြင့္ရသည္။ပၚလာသမွ်ရုပ္နာမ္တိုင္းကိုပညာဦးေဆာင္ဖို႕ရန္အ၀ိဇၹာကိုမာင္းထုတ္ဖို႕ရန္ပညာအားႀကီးဖို႕လိုသည္။သို႕မွသာအျဖဴကံမ်ားတေျဖေျဖတိုးလာမည္။အမဲကံမ်ားနည္းနည္းလာမည္။ အ၀ိဇၹာလည္းေနရာမရေတာ့။ တခ်ိန္တြင္ပညာအထြတ္အထိပ္ေရာက္ေသာအခါအျဖဴကံလည္းမျဖစ္၊အမဲကံလည္းမျဖစ္ေတာ့။ထိုအျဖဴအမဲကံမ်ားမျဖစ္ေတာ့ျခင္းသည္ကံျပတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေတာ့ေခ်။ဤသို႕ရုပ္နမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ေပၚခြင့္မရေသာေၾကာင့္အတိတ္ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာကျဖဴကံ၊မဲကံ၊ျဖဴမဲေရာကံမ်ားလည္းအပင္ေပါက္ခြင့္မရေသာမ်ဳိးေစ့မ်ားဘ၀ေရာက္သြားရေတာ့သည္။ အျဖဴကံဆိုသည္မွာကုသိုလ္ကံ ႏွင့္အမဲကံဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကံတို႕ ျဖစ္ၾကသည္။
        
အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္အျဖဴကံအမဲကံဆိုသည္ကိုပိုင္းျခားသိဖို႕လိုပါသည္။သိလွ်င္အမဲကံဖစ္ခြင့္မျပဳေအာင္ပညာဦးစီးရမည္။အျဖဴကံမ်ားေၾကာင့္မင့္ျမတ္ေသာရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ခြင့္ရမည္။တေျဖးေျဖးတိုး၍အ၀ိဇၹာေနရာတြင္ပညာအစားထိုးလာမည္။အ၀ိဇၹာတို႕လံုး၀ကင္းစင္ၿပီးပညာအထိဋ္အထိပ္ေရာက္လာေသာအခါအျဖဴအမဲကံမ်ားမျဖစ္ေပၚလာေတာ့ေခ်။ထိုအေျခအေနသို႕ေရာက္ရွိလာလွ်င္သက္ရွိေလာကအပါအ၀င္လာက၃ပါး၌္မင့္ျမတ္ေသာဘုန္းကံႀကီးေသာဘ၀အေျခအေနတရပ္ကိုေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေနာက္ဆံုးရုပ္နာမ္ခႏၶာဇာတ္သိမ္းၿပီးဤေလာက၃ပါးသို႕ဘယ္ေသာအခါမွျပန္မလာေသာတ္ဆက္ျခင္းျဖင့္အၿပီးအပိုင္ႏုတ္ဆက္ထြက္ခြါသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

 (ေျပေဇာ္မွကူးယူပါသည္)

No comments:

Post a Comment